Archiwum Aktuality - RAVEO PL - World of motion

Wyświetl menuUkryj menu

Wiercenie, nitowanie, tłoczenie, gięcie i oklejanie – zasilane akumulatorowo.

Ręczne elektronarzędzia od lat są niezastąpione w branżach takich jak lotnictwo, budownictwo i motoryzacja. Rosnąca kultura majsterkowania i ich kompaktowe rozmiary doprowadziły do wzrostu popularności tych narzędzi również w prywatnych gospodarstwach domowych. Narzędzia akumulatorowe zyskują na popularności, stopniowo zastępując narzędzia przewodowe. Nowe narzędzia są przenośne, kompaktowe i łatwe w użyciu. Wraz z rozwojem i udoskonaleniem technologii akumulatorów litowo-jonowych, nawet większe narzędzia mogą być teraz zasilane bateryjnie – zadania takie jak przebijanie się przez beton i mur za pomocą młota wyburzeniowego można dziś wykonywać bezprzewodowo, zapewniając pracownikom pełną swobodę ruchów.

W środowisku przemysłowym nowa technologia zastępuje głównie nieefektywne systemy pneumatyczne i hydrauliczne. Mają one niską wydajność, są podatne na wycieki i wymagają regularnej konserwacji. Z drugiej strony, urządzenia zasilane bateryjnie wykorzystują bezobsługowe silniki elektryczne, które płynnie integrują się z energooszczędną konstrukcją narzędzi. Obecne wyzwania opierają się w szczególności na czasie pracy baterii, który pozostaje czynnikiem ograniczającym. Jednak przemyślane projekty zazwyczaj pozwalają na łatwą wymianę w ciągu zaledwie kilku sekund.

Silniki elektryczne jako kluczowy czynnik sukcesu elektronarzędzi akumulatorowych

Czas pracy elektronarzędzia akumulatorowego jest w dużej mierze zdeterminowany przez sam akumulator i motoreduktor, który pobiera energię z akumulatora. Dlatego też oba komponenty muszą być idealnie dopasowane. Silniki komutowane elektronicznie (EC) stały się preferowanym wyborem dla urządzeń zasilanych bateryjnie. Bezszczotkowe silniki EC – znane jako silniki BLDC – cieszą się szczególną popularnością wśród producentów dzięki bezobsługowej konstrukcji, eliminującej zużycie związane ze szczotkami. Oprócz wysokiej wydajności, silniki BLDC oferują również długą żywotność, bezpośrednio wpływając na ogólną trwałość narzędzia.

Kompaktowe motoreduktory Dunkermotoren – wydajność i trwałość elektronarzędzi

Dunkermotoren, marka należąca do AMETEK, oferuje szereg kompaktowych, lekkich i trwałych silników BLDC, które są idealne do stosowania w elektronarzędziach zasilanych bateryjnie. Obok BG 42 i BG 32 (o średnicach 42 i 32 mm), BGA 22 o średnicy zaledwie 22 mm i wyjątkowo wysokiej gęstości mocy idealnie pasuje do takich urządzeń. Ten silnik charakteryzuje się wyjątkowo płynną pracą i pozwala na szczególnie długą pracę przeciążeniową w porównaniu do wielu konkurencyjnych produktów.

Silniki serii BGA 22 można łączyć z różnymi elementami zaprojektowanymi specjalnie dla tego małego silnika, co czyni go niezwykle wszechstronnym. Na przykład, gdy wymagany jest wysoki moment obrotowy, silnik można połączyć z przekładnią planetarną PLG 22 HT, umożliwiając przenoszenie sił do 2,3 Nm przy zachowaniu kompaktowej średnicy 22 mm. W celu zwiększenia precyzji, enkoder RE 22 o wysokiej rozdzielczości można zamontować z tyłu silnika. W narzędziach o krytycznym znaczeniu dla bezpieczeństwa hamulec E 22 o momencie hamowania ponad 100 mNm może szybko zatrzymać wszystkie ruchome części elektronarzędzia, zapobiegając uszkodzeniom i obrażeniom.

Jako kompletne rozwiązanie, silnik BGA 22 jest idealnym napędem dla lekkich, wysokowydajnych akumulatorowych narzędzi ręcznych.

Podsumowanie

Rynek elektronarzędzi od wielu lat przeżywa rozkwit, w którym prym wiodą urządzenia akumulatorowe. Rozwój ten jest spowodowany zastosowaniem wydajnych silników BLDC, maksymalizujących żywotność baterii. Dzięki motoreduktorowi BGA 22, Dunkermotoren oferuje kompaktowe, lekkie i energooszczędne kompletne rozwiązanie silnikowe, które idealnie nadaje się do stosowania w elektronarzędziach zasilanych bateryjnie

Więcej o silnikach Dunkermotoren serii BGA 33 przeczytasz tutaj: https://raveo.com.pl/silniki-bezszczotkowe-bga-22-serii-dcore/

 

 

 

Integracja systemów prowadnic liniowych w nowoczesnej automatyce przemysłowej stanowi kluczowy postęp w optymalizacji procesów produkcyjnych i wydajności maszyn.

Systemy te, charakteryzujące się precyzyjną kontrolą ruchu i zdolnością do obsługi dużych obciążeń, są niezbędnymi komponentami w różnych zastosowaniach, od robotyki po maszyny CNC.

Ponieważ branże nieustannie dążą do wyższej produktywności i skróconych przestojów, eksploracja najnowszych innowacji w technologii prowadnic liniowych, w tym materiałów, ulepszeń konstrukcyjnych i systemów smarowania, może zapewnić cenne spostrzeżenia. Wzajemne oddziaływanie tych postępów i ich wdrażanie w zautomatyzowanych systemach pokazuje, w jaki sposób przedsiębiorstwa mogą zwiększyć wydajność operacyjną, utrzymując jednocześnie rygorystyczne standardy jakości.

Ponadto, ponieważ zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszy w produkcji, potencjał energooszczędnych projektów i ich wpływ na ogólną wydajność środowiskową uzasadnia kompleksową dyskusję. Analiza studiów przypadków udanych zastosowań i wyzwań napotkanych podczas integracji może pomóc organizacjom podejmować świadome decyzje dotyczące przyjęcia tych technologii, co ostatecznie prowadzi do inteligentniejszych, bardziej konkurencyjnych środowisk produkcyjnych.

A to nie wszystko:

→ Zapewniają precyzję ruchu.
→ Zmniejszają tarcie i tempo zużycia.
→ Zwiększają wydajność i produktywność.

Jednak wiele osób pomija ich znaczenie w projektowaniu. A konserwacja jest często zaniedbywana.

Wyobraź sobie, że maszyny działają płynniej i dłużej.
Oto dlaczego:

Świeć przykładem i nadaj priorytet odpowiednim komponentom.
Twoje maszyny będą Ci wdzięczne.

Który z nich jest najlepszy dla Twojej aplikacji?

Silniki elektryczne są integralnymi elementami napędzającymi szeroką gamę aplikacji, od sprzętu gospodarstwa domowego po maszyny przemysłowe. Silniki szczotkowe i bezszczotkowe to dwie podstawowe technologie silników, z których każda oferuje różne zalety i wady. Niniejszy artykuł przedstawia szczegółowe porównanie technologii silników szczotkowych i bezszczotkowych, ich budowę, działanie, wydajność, charakterystykę oraz rzeczywiste zastosowania. Analizując kluczowe parametry, takie jak wydajność energetyczna, wymagania dotyczące konserwacji i opłacalność, inżynierowie i projektanci mogą podejmować świadome decyzje przy wyborze odpowiedniej technologii silników dla swoich potrzeb.

PRZEGLĄD TECHNICZNY SILNIKÓW SZCZOTKOWYCH

Silniki szczotkowe, czyli silniki prądu stałego z magnesami trwałymi (PMDC), to podstawowy typ silnika elektrycznego, który był szeroko stosowany przez wiele dekad ze względu na swoją prostotę, niski koszt i łatwość sterowania. W tym krótkim przeglądzie omówimy budowę, działanie, wydajność oraz charakterystykę silników szczotkowych.

Budowa i komponenty: Silnik szczotkowy składa się z kilku kluczowych elementów:

Schemat: Budowa silnika elektrycznego DC

Budowa silnika DC

 

Zasada działania silnika DC:
Działanie silnika szczotkowego jest stosunkowo proste:

  1. Gdy prąd elektryczny jest przyłożony do szczotek, przepływa on przez uzwojenia wirnika, tworząc pole magnetyczne wokół wirnika.
  2. Pole magnetyczne oddziałuje ze stacjonarnymi magnesami (trwałymi lub elektromagnesami) umieszczonymi w obudowie silnika, powodując obrót wirnika.
  3. Gdy wirnik się obraca, szczotki stykają się z kolejną parą komutatorów, które zasilają sąsiednie uzwojenia silnika, kontynuując obrót wału. Proces ten trwa do momentu odłączenia źródła zasilania i braku przepływu prądu do komutatora.

Charakterystyka wydajności i sprawności:

Ograniczona sprawność:

Ze względu na tarcie między szczotkami i komutatorem, silniki szczotkowe mają zwykle
niższą sprawność w porównaniu do silników bezszczotkowych. Tarcie to powoduje straty energii w postaci ciepła, zmniejszając
ogólną sprawność.

Spadki napięcia:

Silniki szczotkowe mogą doświadczać spadku napięcia na szczotkach i komutatorze, co prowadzi do zmniejszenia osiągów, zwłaszcza przy wyższych prędkościach i obciążeniach.

Kontrola prędkości:

Silniki szczotkowe można łatwo kontrolować poprzez zmianę napięcia wejściowego, co sprawia, nadają się do zastosowań wymagających pracy ze zmienną prędkością. Dzięki zastosowaniu zewnętrznego sterownika z odpowiednim oprogramowaniem firmware, silnik może być precyzyjnie sterowany za pomocą sterownika PLC i jest gotowy na Przemysł 4.0.

Zalety i wady szczotkowych silników DC

Zalety:

  • Prostota konstrukcji, co prowadzi do niższych kosztów produkcji.
  • Wysoki moment rozruchowy, dzięki czemu są odpowiednie do zastosowań z częstym uruchamianiem i zatrzymywaniem.
  • Łatwa kontrola prędkości za pomocą prostej napięcia. Nie wymaga skomplikowanych sterowników.
  • Możliwość pracy w szerokim zakresie napięć i prądów.
  • Wytrzymałe i zdolne do obsługi krótkotrwałych przeciążeń.
Wady:

  • Ograniczona żywotność ze względu na zużycie szczotek i komutatora, co wymaga regularnych czynności konserwacyjnych lub wymiany.
  • Niższa sprawność w porównaniu do silników bezszczotkowych, co prowadzi do wyższego zużycia energii i generowania ciepła.
  • Ograniczona prędkość maksymalna z powodu ograniczenia komutatora.
  • Zakłócenia elektromagnetyczne generowane przez łuk elektryczny szczotek mogą wpływać na wrażliwe urządzenia elektroniczne.

 

Popularne aplikacje w których stosowane są szczotkowe silniki elektryczne DC:

Silniki szczotkowe znajdują zastosowanie w różnych dziedzinach, w tym:

Podsumowanie: 
Silniki szczotkowe od wielu lat są koniem pociągowym w branży silników elektrycznych. Ich prosta konstrukcja, przystępna cena i łatwość sterowania uczyniły je nadają się do szerokiego zakresu zastosowań. Jednakże, postęp technologiczny doprowadził do powstania silników bezszczotkowych, które oferują lepszą sprawność i trwałość. Podczas gdy silniki szczotkowe nadal służą w w pewnych niszowych zastosowaniach, silniki bezszczotkowe stały się bardziej rozpowszechnione w wielu branżach ze względu na swoje właściwości.

Silnik DC

Silnik DC

PRZEGLĄD TECHNICZNY SILNIKÓW BEZSZCZOTKOWYCH

Silniki bezszczotkowe (BLDC) stanowią znaczący postęp w technologii silników elektrycznych, oferując lepszą wydajność, dłuższą żywotność i lepsze osiągi w porównaniu z tradycyjnymi silnikami szczotkowymi.

Budowa i komponenty: Silnik bezszczotkowy składa się z następujących kluczowych elementów:

Zasada działania bezszczotkowego silnika BLDC:
Działanie silnika bezszczotkowego obejmuje bardziej złożony system sterowania.

1. Sterownik otrzymuje informacje zwrotne z czujników Halla, wykrywających położenie i prędkość wirnika.
2. Na podstawie tego sprzężenia zwrotnego sterownik komutuje uzwojenia stojana, sekwencyjnie zasilając odpowiednie fazy w celu wytworzenia wirującego pola magnetycznego. Jedna strona pary uzwojeń staje się biegunem dodatnim, a druga biegunem ujemnym.
dodatnim, podczas gdy druga staje się biegunem ujemnym.
3. Wirujące pole magnetyczne oddziałuje z magnesami trwałymi na wirniku, powodując jego obrót.
4. Gdy magnes wirnika zbliża się do naładowanego bieguna magnetycznego, następna para uzwojeń zostaje zasilona.

 

Budowa silnika BLDC

Budowa silnika BLDC

Charakterystyka sprawności i wydajności: Silniki bezszczotkowe oferują kilka kluczowych
zalet:

Wysoka sprawność: Silniki BLDC są bardziej wydajne niż silniki szczotkowe ze względu na brak szczotek i komutatorów.
komutatorów, co prowadzi do zmniejszenia strat energii i wytwarzania ciepła.
Płynna praca: Brak fizycznych szczotek skutkuje płynniejszą pracą i mniejszymi zakłóceniami elektromagnetycznymi.
zakłóceń elektromagnetycznych, dzięki czemu silniki bezszczotkowe idealnie nadają się do precyzyjnych zastosowań.
Zmienna kontrola prędkości: Silniki bezszczotkowe zapewniają precyzyjną kontrolę prędkości za pośrednictwem sterownika elektronicznego,
umożliwiając płynną i dokładną regulację prędkości.
Wysoki stosunek momentu obrotowego do masy: Silniki BLDC oferują wysoki stosunek momentu obrotowego do masy, dzięki czemu nadają się do zastosowań z ograniczeniami wagowymi.

Zalety i wady silników bezszczotkowych BLDC

Zalety:

  • Wyższa sprawność, prowadząca do niższego
    zużycia energii i zmniejszenia wytwarzania ciepła.
  • Dłuższa żywotność i niższe wymagania konserwacyjne ze względu na brak szczotek.
  • Mniejsze zakłócenia elektromagnetyczne, dzięki czemu nadają się do wrażliwych zastosowań elektronicznych.
  • Wysoki stosunek momentu obrotowego do masy – kompaktowe i wydajne konstrukcje.
Wady:

  • Wyższe koszty inwestycji ze względu na złożoność
    sterownika elektronicznego i surowców (magnesy trwałe ziem rzadkich).
  • Bardziej złożone systemy sterowania, które mogą
    wymagać dodatkowej wiedzy specjalistycznej w zakresie projektowania wdrożenia i kontroli jednostki napędowej.
  • Pewne kwestie techniczne, w tym wibracje przy niższych prędkościach.

Zastosowanie silników BLDC
Silniki bezszczotkowe są wykorzystywane w różnych branżach i aplikacjach, w tym:

Podsumowanie:

Silniki BLDC stanowią znaczący postęp w technologii silników elektrycznych, zapewniając wyższą sprawność, płynniejsze działanie i lepszą sprawność w porównaniu do silników szczotkowych. Ich precyzyjne sterowanie, mniejsze wymagania wymagania konserwacyjne i dłuższa żywotność sprawiły, że stają się one coraz bardziej popularne w różnych branżach i zastosowaniach. Ponieważ technologia nadal ewoluuje, silniki bezszczotkowe staną się jeszcze jeszcze bardziej rozpowszechnione w różnych dziedzinach ze względu na ich doskonałe właściwości i zalety.

Elastomerowe sprzęgła WKE/N zostały zaprojektowane w celu zapewnienia wydajnego i płynnego przenoszenia momentu obrotowego nawet w wymagających zastosowaniach przemysłowych. Te elastyczne sprzęgła są specjalnie zaprojektowane do pochłaniania wibracji, wstrząsów i kompensowania różnego rodzaju niewspółosiowości, zapewniając płynną i wydajną pracę sprzętu.

Kluczowe cechy sprzęgieł elastomerowych WKE/N

Zastosowanie sprzęgieł elastomerowych WKE/N

Sprzęgła WKE/N nadają się do szerokiego zakresu zastosowań przemysłowych, w których niezawodne i wydajne przenoszenie momentu obrotowego ma kluczowe znaczenie, w tym do zastosowań dynamicznych. Niektóre z głównych zastosowań obejmują sprzęganie:

Zalety stosowania sprzęgieł elastycznych WKE/N

Z przyjemnością informujemy o wprowadzeniu na rynek nowej serii serwosilników MDX+ firmy MOONS do precyzyjnego pozycjonowania z obsługą sterowania pozycją, prędkością i momentem obrotowym. Serwomotory MDX+ oferują sterownik, silnik i enkoder lub hamulec w jednym kompaktowym urządzeniu, wszystkie z zasilaniem prądem stałym.

Przy mocy znamionowej od 100 W do 550 W, seria MDX+ ze zintegrowanymi sterownikami obsługuje wiele protokołów komunikacyjnych, w tym RS-485, CANopen i EtherCAT. Seria została zaprojektowana tak, aby była jak najbardziej kompaktowa bez uszczerbku dla wydajności w porównaniu do serii z oddzielnymi silnikami i sterownikami.

MDX+ oferuje wybór stopnia ochrony IP20 lub IP65, 17-bitowe lub bezbateryjne enkodery absolutne, opcjonalne hamulce elektromagnetyczne i funkcję Safe Torque Off (STO) dla zwiększenia bezpieczeństwa urządzenia. Silniki te są idealne do zastosowań o ograniczonej przestrzeni. Serwomotory MDX+ ze zintegrowanym sterownikiem zapewniają niezawodną wydajność i wszechstronne opcje sterowania.

Cieszymy się, że możemy zaoferować naszym klientom kolejny wysokiej jakości i wydajny produkt o dużej oszczędności miejsca.

Cechy zintegrowanych serwomotorów serii MDX+:

Ta seria serwomotorów oferuje wysoką wydajność i elastyczność w szerokiej gamie zastosowań przemysłowych.

Skontaktuj się z nami, aby uzyskać profesjonalne doradztwo i wsparcie w zakresie produktów dostosowanych do Twoich potrzeb.

 

Nowo wprowadzone linie produktów NG 250 i NG 1000 WO firmy Dunkermotoren zapewniają innowacyjne rozwiązania dla szerokiego zakresu zastosowań. Dzięki doskonałej nośności promieniowej, kompaktowości i solidnej, wytrzymałej konstrukcji, oferują optymalną wydajność i niezawodność w projektach, a zwłaszcza w projektach pojazdów AGV.

Przekładnia w piaście serii NG 250

Typ silnika: silniki bezszczotkowe BG
Maksymalne obciążenie: 250 kg
Stały moment obrotowy: 9~11 Nm
Maksymalny moment: 18~22 Nm
Materiał koła: opcjonalny
Sprawność: 85~90%
Tryb pracy: S1/S8
Kompatybilne silniki: BG 66

Seria przekładni NG 250 firmy Dunkermotoren to najlepsze rozwiązanie nie tylko do zastosowań AGV, które wymagają doskonałej nośności promieniowej i niezawodności.
Kluczowe cechy gamy NG 250 obejmują:

Jest zatem idealnym wyborem dla tych, którzy wymagają niezawodnego i wydajnego rozwiązania o doskonałej nośności promieniowej i możliwości dostosowania do konkretnych potrzeb. Niezrównane połączenie tych cech sprawia, że ​​seria NG 250 jest niezbędnym wyborem w wielu zastosowaniach przemysłowych i technologicznych.

Przekładnia piastowa serii NG 1000 WO

Seria przekładni NG 1000 WG firmy Dunkermotoren zapewnia wysoką nośność promieniową i niezawodność w szerokim zakresie zastosowań. Dzięki nośności do 1000 kg i możliwości wyboru materiału okładziny koła, seria ta zapewnia optymalną wydajność i trwałość. Montaż oszczędzający miejsce i maksymalny moment obrotowy przy minimalnej wysokości całkowitej sprawiają, że jest to idealne rozwiązanie do zastosowań o ograniczonej przestrzeni. Zaprojektowane z myślą o trwałości i żywotności do ponad 10 000 godzin, seria ta jest niezbędnym wyborem do zastosowań przemysłowych i procesowych, w których wysoka jakość i niezawodność mają kluczowe znaczenie.

Jedną z największych zalet nowego serwonapędu AKD2G jest zintegrowany kontroler ruchu umożliwiający synchronizację dwóch osi podłączonych do jednego sterownika. W przypadku układów dwuosiowych sterownik dysponuje nominalnym prądem wyjściowym 6A dla każdej osi. Dla systemu jednoosiowego dostępny jest sterownik 24A.

Kompatybilność typu „plug and play” ze sterownikami i hybrydowe połączenie serwomotoru za pomocą jednego kabla zwiększa efektywność podczas uruchamiania systemu. Obsługuje różne urządzenia sprzężenia zwrotnego: standard SFD3 i HIPERFACE® DSL. Opcjonalne informacje zwrotne obejmują EnDat, BiSS, Sine/Cos, enkoder inkrementalny, rezolwer i inne. Oferuje również 16 wejść/wyjść, wyświetlacz graficzny 160 x 128 pikseli, gniazdo kart SD.

Zasadniczo serwonapęd wyposażony jest w dwukanałowe przyłącze obwodu bezpieczeństwa STO dla każdej osi (do SIL3/PLe).

Dostępny jest opcjonalny model z użytecznym rozszerzeniem we/wy SafeMotion Monitor™ (SMM™) do poziomu SIL3/PLe, który umożliwia bezpieczne połączenie napędu z hostem FSoE i spełnia następujące standardy bezpieczeństwa:

Serwonapędy AKD2G są wyposażone w następującą komunikację do podłączenia do dowolnego systemu sterowania: EtherCAT®, FSoE, CANopen®, PROFINET® IRT i Ethernet/IP™.

Najwięcej mocy posiadają w połączeniu z serwomotorami AKM2G drugiej generacji, które oferują o 30% większą moc od silników pierwszej generacji tej samej wielkości. Ich zastosowanie sprawdza się tam, gdzie brakuje miejsca na umieszczenie większego napędu.

Skontaktuj się z naszym działem technicznym pod adresem info@raveo.com.pl, a chętnie doradzimy Ci w sprawie optymalnego rozwiązania dla Twoich konkretnych zastosowań.

W dniu 1 lipca 2023 r. wszedł w życie drugi etap unijnego rozporządzenia w sprawie ekoprojektu (UE) 2019/1781, ustanawiającego dodatkowe wymogi dla niektórych silników elektrycznych.

Co zmieniło się od 1 lipca 2023 r.?

Mam zaszczyt zaprosić Was na Targi SYMAS® MAINTENANCE!

Będziemy na stoisku B44, gdzie zaprezentujemy nasze produkty, w tym między innymi motoreduktory DC czy napędy liniowe. To innowacyjne rozwiązania, które nie tylko podnoszą wydajność, ale także gwarantują niezawodność.

Dane wydarzenia:

🗓️Data: 18.10-19.10.2023
📍Miejsce: Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków

Dołączcie do nas na Targi SYMAS® MAINTENANCE, aby poznać najnowsze trendy i rozwiązania w branży napędów. Raveo to partner, który pomoże przekształcić Wasze maszyny i urządzenia!

Jeśli macie pytania lub potrzebujecie dodatkowych informacji, śmiało piszcie do nas na adres: 💻 info@raveo.com.pl
lub dzwońcie pod numer 📱 +48 799 277 333

Dunkermotoren oferuje kompletne rozwiązania napędowe do automatyzacji różnych systemów dostępu.

Bramki dostępu i automatyczne kontrole paszportowe na lotniskach, wyposażone w nasze inteligentne silniki BLDC, zwiększają bezpieczeństwo pasażerów.

Ponadto: Dzięki istotnym z punktu widzenia bezpieczeństwa cechom naszych rozwiązań napędowych, wspieramy Cię w spełnianiu wymogów nowej normy EN17352.
#dunkermotoren #ametek #accessgates #airportterminal #passengersafety #smartmotors #bldcmotors

Poznaj gamę napędów DUNKERMOTOREN:

https://raveo.com.pl/kategorie/napedy-dunkermotoren/