Media Video
Silniki kompaktowe – DKM
Prezentacja kompaktowych silników elektrycznych DKM
Z serii filmów o produktach techniki napędowej firmy RAVEO. Ta część poświęcona jest wprowadzeniu kompaktowych silników elektrycznych marki DKM.
Kompaktowe silniki z hamulcem DKM
Na filmie można zobaczyć praktyczną funkcję hamulca elektromagnetycznego. Silniki DKM wyposażone są w wysokiej jakości japońskie hamulce elektromagnetyczne, które mogą pracować w dużym cyklu pracy.
Rewersyjny silnik kompaktowy DKM
Kompaktowe silniki nawrotne DKM wyposażone są w prosty hamulec mechaniczny, który składa się ze stalowej tarczy na wirniku, na którą działają elementy ceramiczne dociskane sprężynami. Jest to bardzo przydatne do szybkiego cofania lub do statycznego samoblokowania. Ograniczeniem jest to, że silnik nawrotny może obracać się w sposób ciągły przez maksymalnie 30 minut.
Kompaktowe silniki ze zintegrowanym hamulcem i sprzęgłem
Silniki indukcyjne posiadają zintegrowane sprzęgło elektromagnetyczne i hamulec, co stanowi bardzo ciekawe połączenie nadające się do precyzyjnego pozycjonowania. Silnik pracuje na praktycznie nominalnych obrotach, a sprzęgło elektromagnetyczne steruje hamulcami np. skrzynią biegów. Jest to bardzo eleganckie i tanie rozwiązanie do indeksowania.
Różnica między kompaktowym silnikiem indukcyjnym, nawrotnym i hamulcowym
W przypadku poszczególnych przenośników wyraźnie widać różnicę pomiędzy poszczególnymi typami silników. Przenośnik o najdłuższym wybiegu wyposażony jest w standardowy silnik indukcyjny, przenośnik o średnim wybiegu wyposażony jest w silnik nawrotny ze zintegrowanym hamulcem ciernym, przenośnik z szybką reakcją na zatrzymanie wyposażony jest w silnik z hamulcem elektromagnetycznym.