SILNIKI TRAKCYJNE DC

Silniki trakcyjne prądu stałego Metalrota przeznaczone są przede wszystkim do zastosowań w wymagających warunkach wymagających dużego momentu rozruchowego.

Wyświetl menuUkryj menu


SILNIKI TRAKCYJNE DC

  • moc: 300 W do 15 kW
  • moment obrotowy: 5 do 100 Nm
  • zasilanie: 12V do 96V

Silniki prądu stałego Metalrota są przeznaczone głównie do zastosowań trakcyjnych, gdzie warunki użytkowania tych silników są wymagające i wymagają dużej elastyczności w zapewnianiu zarówno wysokiego momentu rozruchowego, jak i optymalnej wydajności przy dużych prędkościach.

W zależności od zastosowania, możemy dostarczyć różne rodzaje uzwojeń:

– magnesy trwałe (do prostych i tanich zastosowań).
– zaciski z czterema końcówkami mocy (najczęściej stosowane w trakcji elektrycznej)
– cztery zaciski wzbudzane pochodnie (odpowiednie do zastosowań AGV)
– cztery zaciski wzbudzane szeregowo (rzadko stosowane w trakcji elektrycznej, ale prostsze pod względem prototypowania i zdolności do dostarczania wysokich momentów rozruchowych)
– dwa zaciski wzbudzane szeregowo/złożone/pochodne do zastosowań w pompach zębatych.

Izolacja silnika klasy F jest możliwa dzięki izolowanemu przewodnikowi klasy H Superior, który ma odporność cieplną do 210°C. Ponadto stojan jest pokryty lakierami epoksydowymi i żywicami, które zwiększają wytrzymałość i odporność w temperaturach do 155°C.

W zależności od charakterystyki silnika dostępne są szczotki elektrografitowe lub metalografitowe. Są one umieszczone w łatwo dostępnych wałach silnika, co ułatwia konserwację.
Uchwyty szczotek charakteryzują się czterema bocznymi metalowymi tulejami, które zapewniają prostopadły kontakt między szczotkami a komutatorem. dc2

Łożyska kulkowe z podwójną obudową są wyposażone w wewnętrzne smarowanie i pochodzą od głównych dostawców, takich jak NSK i NTS.

Te wysokiej jakości komponenty zostały wybrane w celu zapewnienia elastyczności zastosowań silnika niezbędnej do napędzania systemów trakcyjnych. Umożliwiają one silnikom zaprojektowanym do krótkotrwałej pracy sprostanie wymagającym obciążeniom (np. w zastosowaniach związanych z podnoszeniem).

Nasze silniki prądu stałego są specjalnie zaprojektowane do pracy w pojazdach zasilanych bateryjnie:

– od 12 V do 96 V.
– od 300 W do 15 kW mocy znamionowej
– Hamulec elektromagnetyczny: Silniki Metalrota mogą być wyposażone w hamulce elektromagnetyczne o momencie obrotowym od 5 N.m do 100 N.m lub o stopniu ochrony IP65.
– Silniki mogą być dostarczane ze stopniem ochrony od IP20 do IP54.
– Nasze produkty są wytwarzane zgodnie z normami IEC i obowiązującymi normami europejskimi.
– Stopień wibracji (EN 60034-14 IEC 60034-14): wibracje silnika są całkowicie wyeliminowane dzięki precyzyjnemu wyważeniu wirnika zgodnie z normą DIN ISO 8821 do prędkości znamionowej.
– Nasze produkty są wytwarzane zgodnie z normami EN 60034, IEC 60034 i REACH 81907/2009/CE, RoHS (95/2002/CE + 65/2011/EC), przepisami dotyczącymi ochrony środowiska.

Następujące opcjonalne akcesoria są dostępne na żądanie:

– Ochrona termiczna i czujniki zużycia
– Enkodery inkrementalne / absolutne
– Tachogeneratory
– Styczniki

Najczęściej używane dane silnika można znaleźć w arkuszu danych. Standardowe kołnierze są zwykle produkowane w wymiarach B14 i B5 zgodnie z normą IEC, ale na życzenie możemy również produkować inne typy silników:

– wały z piórem i wpustem, kołnierze specjalne i niestandardowe, konstrukcje ze stopką.
– Napięcie, moc i prędkość dobierane są w zależności od rodzaju zastosowania

Wiele z tych silników elektrycznych można połączyć z naszymi systemami trakcyjnymi, takimi jak osie napędowe, mechanizmy różnicowe, pompy zębate lub przekładnie naszej produkcji.

dc5

 

dc4

Modele 3D tego silnika dostępne są na zamówienie pod adresem info@raveo.cz

Trakční motory Metalrota

Ve videu lze vidět praktickou aplikaci při využití trakčních motorů Metalrota. Zde byly použity pro elektrický vysokozdvižný vozík.