Enkodery absolutne kołnierzowe MIG AST

Innowacyjny enkoder kołnierzowy z pomiarem absolutnym pasuje do wszystkich konwencjonalnych silników prądu przemiennego

Wyświetl menuUkryj menu


Enkodery absolutne kołnierzowe MIG AST

  • Enkoder absolutny jednoobrotowy MIG AST
  • napięcie zasilania: 5~24 VDC
  • interfejs komunikacyjny: BiSS/SSI
  • rozdzielczość: 4~18 bitów
  • maksymalna prędkość: 6000 obr./min
  • stopień ochrony: IP55/IP67
  • materiał kołnierza/piasty: aluminium/stal nierdzewna
  • konstrukcja montażu: kołnierzowa 

    Rozmiary: MIG-AST-80 / MIG-AST-90 / MIG-AST-105 / MIG-AST-120 / MIG-AST-140 / MIG-AST-160 / MIG-AST-200 / MIG-AST-250 / MIG-AST-300 / MIG-AST-350 / MIG-AST-400 / MIG-AST-450

Innowacyjny enkoder kołnierzowy MIG AST z pomiarem absolutnym jest dostępny w rozdzielczości od 4 do 18 bitów na obrót. Czujnik wyposażony jest w rewolucyjny wulkanizowany pierścień magnetyczny. Kołnierze, w których zamontowana jest elektronika enkodera, mają standardowe wymiary IEC, dzięki czemu pasują do wszystkich konwencjonalnych silników prądu przemiennego.

 

 

Enkoder kołnierzowy serii MIG jest innowacyjny w sposobie montażu na silniku. W przypadku enkoderów standardowych konieczne jest przystosowanie wału i tyłu silnika, aby umożliwić montaż enkodera na silniku. Ze względu na te modyfikacje silnik musi mieć dłuższą osłonę wentylatora. Jednocześnie pojawiają się komplikacje przy montażu innych akcesoriów, takich jak hamulec i niezależne chłodzenie. Wszystkie te problemy rozwiązuje enkoder MIG, który jest zainstalowany z przodu silnika.

 

To rozwiązanie jest również jedyną możliwą opcją dla napędów, które są już w pełni eksploatowane. Ten sprytny sposób integracji enkodera umożliwia zastosowanie nawet w środowiskach o dużych wymaganiach dotyczących zasięgu – np. w przemyśle spożywczym – bez dodatkowych kosztów za dodatkowy zasięg. Przy minimalnej szerokości montażowej wynoszącej 7 mm cały napęd jest jedynie minimalnie wysunięty. Połączenie to gwarantuje także ochronę enkodera przed uszkodzeniami mechanicznymi.

 

Kluczowe właściwości: 

  • enkoder jednoobrotowy absolutny
  • wytrzymały i odporny na wstrząsy magnes z wulkanizowanego tworzywa sztucznego
  • odpowiedni do konwencjonalnych silników elektrycznych z kołnierzem IEC
  • bardzo stabilny bezdotykowy pomiar sygnału
  • Całkowicie zabezpieczony przed zanieczyszczeniem cieczą i korozją
  • Interfejs BiSS/SSI
  • kompaktowa konstrukcja z kołnierzem o szerokości 7 mm
  • prędkość do 6000 obr.
  • Prosty i ekonomiczny montaż na istniejących napędach
  • Instalacja nie wymaga przedłużonej osłony wentylatora ani dłuższego wału