KOMPAKTOWE SILNIKI REWERSYJNE – DKM

Kompaktowe silniki rewersyjne DKM, odpowiednie do mniejszych i prostszych zastosowań z częstymi zmianami pracy

Wyświetl menuUkryj menu


KOMPAKTOWE SILNIKI REWERSYJNE – DKM

  • Moc: od 6 do 120 W
  • Liczba biegunów (prędkość): 4 (~1300 obr./min)
  • Moment obrotowy: od 0,038 do 1,02 Nm
  • Zasilanie: 1×220~240 VAC/50 Hz
  • Konstrukcja: montaż kołnierzowy

Wielkość:  □60×60 mm, □70×70 mm, □80×80 mm, □90×90 mm

  • Kompaktowe rewersyjne silniki elektryczne DKM to specjalny typ silników indukcyjnych przystosowanych do bardzo częstych operacji rewersyjnych z częstymi zmianami kierunku obrotów. Zwiększa to ich zastosowanie, zwłaszcza w systemach dozowania, takich jak kotły grzewcze lub w systemach sortowania i napełniania itp.
  • Są one dostarczane wyłącznie jako jednofazowe i 4-biegunowe (ok. 1300 obr./min).
  • Są one wyposażone w samoczynny hamulec elektromagnetyczny, dzięki któremu silniki te są w stanie zatrzymać się w 0,5 sekundy po wyłączeniu zasilania (5 ~ 6 razy powyżej prędkości).
  • Ze względu na swój tryb pracy nie są one przeznaczone do pracy ciągłej, a jedynie do pracy przerywanej. Czas pracy w jednym kierunku nie powinien przekraczać 30 minut ciągłej pracy silnika.
  • Możliwa jest zmiana kierunku obrotów poprzez zmianę faz zasilania sieciowego.
  • Silniki indukcyjne DKM można podłączyć do kompaktowych przekładni czołowych lub ślimakowych DKM o szerokim zakresie przełożeń. Możliwe jest również dostarczanie przekładni czołowych z utwardzanymi powierzchniowo kołami zębatymi w celu zwiększenia ich twardości i odporności na zużycie.

Cechy:

  • obudowa silnika wykonana z odlewu aluminiowego malowanego na czarno
  • moc wyjściowa: 6 W, 10 W, 15 W, 25 W, 40 W, 60 W, 90 W, 120 W
  • liczba biegunów: 4
  • dostępny w 4 różnych rozmiarach ramy (mm): □60×60 mm, □70×70 mm, □80×80 mm, □90×90 mm
  • napięcie zasilania: jednofazowe 1×220~240 VAC
  • częstotliwość znamionowa: 50/60 Hz
  • kondensator jest również dołączony
  • Stopień ochrony: IP54 (IP20 dla modeli bez listwy zaciskowej)
  • Klasa temperatury izolacji: B (130°C)
  • Tryb pracy: S2 (praca przerywana, maks. 30 minut)
  • zintegrowane zabezpieczenie termiczne za pomocą czujnika bimetalicznego we wszystkich modelach
  • podłączenie za pomocą przewodów o długości 300 mm lub skrzynki zaciskowej (skrzynka zaciskowa -T)
  • konstrukcja silnika bez wentylatora lub chłodzona wentylatorem (od 60 W, wersja F)
  • Certyfikaty: CE, CCC, ISO 9001:2008, ISO 14001:2004

 

Akcesoria opcjonalne:

  • skrzynka zaciskowa (skrzynka zaciskowa -T)
  • Modyfikacja wału wyjściowego (płaski, pierzasty, spiralny do podłączenia do skrzyni biegów)
  • zewnętrzny wentylator F2 (wymuszone chłodzenie)
  • Kompaktowe przekładnie czołowe lub ślimakowe DKM* Inne opcje dostępne na żądanie.

* Uwaga: Aby zobaczyć angielską wersję językową, należy w prawym górnym rogu strony DKM zmienić domyślny język na EN.

Instrukcje pobierania żądanego modelu:

1) wybrać żądaną moc silnika;

2) wybrać napięcie zasilania silnika (Napięcie);

3) wybrać, czy podłączyć przekładnię do silnika, czy nie (Czy podłączyć przekładnię);

4) wybrać, czy wentylator ma być częścią wybranego silnika (Czy podłączyć wentylator)

5) wybierz metodę połączenia za pomocą przewodów lub listwy zaciskowej (Typ połączenia)

6) kliknąć przycisk „Dalej”, aby zakończyć lub wybrać odpowiedni typ skrzyni biegów;

7) w przypadku głowicy przekładni wybrać żądany typ (Wybieranie głowicy przekładni);

8) w przypadku skrzyni biegów wybrać żądane przełożenie (Wybór przełożenia);

9) Kliknij przycisk „Dalej” i na następnej stronie pobierz żądany typ pliku.

Kompaktowe silniki z hamulcem DKM

Na filmie można zobaczyć praktyczną funkcję hamulca elektromagnetycznego. Silniki DKM wyposażone są w wysokiej jakości japońskie hamulce elektromagnetyczne, które mogą pracować w dużym cyklu pracy.

Rewersyjny silnik kompaktowy DKM

Kompaktowe silniki nawrotne DKM wyposażone są w prosty hamulec mechaniczny, który składa się ze stalowej tarczy i wirnika, na który działają elementy ceramiczne dociskane sprężynami. Jest to bardzo przydatne w przypadku szybkiego cofania lub samoblokowania statycznego. Ograniczeniem jest to, że silnik nawrotny może obracać się w sposób ciągły przez maksymalnie 30 minut.

Kompaktowe silniki ze zintegrowanym hamulcem i sprzęgłem

Silniki indukcyjne posiadają zintegrowane sprzęgło elektromagnetyczne i hamulec, co stanowi bardzo ciekawe połączenie nadające się do precyzyjnego pozycjonowania. Silnik pracuje na praktycznie nominalnych obrotach, a sprzęgło elektromagnetyczne steruje hamulcami np. skrzynią biegów. Jest to bardzo eleganckie i tanie rozwiązanie do indeksowania.

Różnica między kompaktowym silnikiem indukcyjnym, nawrotnym i hamulcowym

W przypadku poszczególnych przenośników wyraźnie widać różnicę pomiędzy poszczególnymi typami silników. Przenośnik z najdłuższym wybiegiem wyposażony jest w standardowy silnik indukcyjny, przenośnik ze średnim wybiegiem w silnik nawrotny ze zintegrowanym hamulcem ciernym, przenośnik z szybką reakcją na zatrzymanie wyposażony jest w silnik z hamulcem elektromagnetycznym.