SERIA SWK-LK

Sprzęgło bezpieczeństwa do mechanicznego rozłączania w przypadku przekroczenia ustawionego momentu obrotowego

Wyświetl menuUkryj menu


SERIA SWK-LK

  • przenoszony moment obrotowy: 2~500 Nm
  • wiercenie ∅D1: 5~50mm
  • maksymalna prędkość: 2000 ~ 3000 obr./min
  • materiał: stal

Rozmiar: SWK-LK 10, SWK-LK 30, SWK-LK 60, SWK-LK 100, SWK-LK 200, SWK-LK 300, SWK-LK 500

  • Sprzęgła bezpieczeństwa serii SWK/LK służą do bezpiecznego mechanicznego odłączenia części wirującej od silnika w przypadku przekroczenia zadanego momentu obrotowego, np. w razie wypadku lub zablokowania się części mechanicznej.
  • Po przekroczeniu zadanego momentu obrotowego kulki wyskakują z rowków, które dociskane są przez sprężynę talerzową i sprzęgło obraca się swobodnie.
  • Rozłączenie sprzęgła można wykryć za pomocą czujnika indukcyjnego.
  • Po usunięciu usterki sprzęgło można uruchomić po prostu obracając pierścień.
  • Standardowo na każdy obrót przypada jedno położenie umożliwiające ponowne włączenie sprzęgła.
  • Sprzęgła bezpieczeństwa produkowane są w dwóch zakresach momentu obrotowego 1TKN i 2TKN w zależności od ilości zastosowanych sprężyn talerzowych.
  • Sprzęgła mają wstępnie ustawiony moment obrotowy z możliwością regulacji w zakresie ±10%.
  • Sprzęgła bezpieczeństwa serii SWK/LK wykorzystują do połączenia wał drążony z tuleją stożkową ściskaną.
  • Przechowywanie odbywa się po stronie klienta.

Kluczowe właściwości:

  • Hartowane powierzchnie gwarantują długą żywotność
  • Szybkie odłączenie obciążenia
  • Opcjonalnie wiele pozycji dla wersji z ponownym lub synchronicznym załączeniem
  • Kompaktowa, osiowo krótka wersja
  • Proste połączenie za pomocą tulei stożkowej kompresyjnej
Specyfikacja techniczna:
  • Nominalny przenoszony moment obrotowy (w zależności od modelu): 2~500 Nm (pełne dane w zakładce „Parametry“);
  • Materiał: stal Zakres temperatur: -30°C do +120°C;
  • Maksymalna prędkość: 2000 ~ 3000 obr./min;
  • Tolerancja montażu: g6 lub h7.
Opcje opcjonalne:
  • Rowek wpustowy zgodny z DIN 6885;
  • Konstrukcja synchroniczna – wiele pozycji na obrót w celu ponownego załączenia sprzęgła.