-
SILNIKI ELEKTRYCZNE
- Silniki asynchroniczne
-
Silniki prądu stałego
- Silniki DC
-
Silniki BLDC
-
DUNKERMOTOREN BG
- BGA 22 dCore
- BGA 22 dGo
- BGA 32 dCore
- BG 32 KI
- BG 42 dCore
- BG 45
- BG 45 SI
- BG 45 PI/MI
- BG 45 CI/PB/EC
- BG 45 SMD
- BG 62 dCore
- BG 65 dCore
- BG 65
- BG 65 SI
- BG 65 PI/MI
- BG 65S
- BG 66 dPro CO/IO
- BG 65S SI
- BG 65S SMD
- BG 65 CI/PB/EC
- BG 66 dPro PN/EC/EI
- BG 65S CI/PB/EC
- BG 65 dMove
- BG 65S PI/MI
- BG 66 dMove
- BG 75
- BG 75 SMD
- BG 75 SI
- BG 75 dPro CO/IO
- BG 75 PI/MI
- BG 75 dPro PN/EC/EI
- BG 75 CI/PB/EC
- BG 95 dCore
- BG 95 dPro CO/IO
- BG 95 SMD
-
DUNKERMOTOREN BG
- Akcesoria
- Silniki serwo
- Silniki krokowe
- Silniki liniowe
- Silniki momentowe
- Silniki trakcyjne
-
Silniki wrzecionowe
- Wrzeciona z ręczną wymianą narzędzi
- Wrzeciona z automatyczną wymianą narzędzi
- Głowice obróbcze
-
Akcesoria
- Uchwyt narzędziowy HSK63F-ER32
- Uchwyt narzędziowy HSK63A-ER32
- Uchwyt narzędziowy ISO30-ER32
- Uchwyt na narzędzia do przechowywania HSK63F
- Uchwyt na narzędzia do przechowywania HSK63A
- Uchwyt na narzędzia do przechowywania ISO30
- Jednostki zespolone
- Zmieniarka narzędzi
- PRZEKŁADNIE
- TECHNIKA LINIOWA
- STEROWANIE
SILNIKI TRAKCYJNE PMS
- moc: 800 W do 12 kW
- moment obrotowy: 5 do 100 Nm
- zasilanie: 12V do 96V
Synchroniczne silniki prądu przemiennego PMS MOTOR
- Wysoka sprawność
- Stały moment obrotowy w całym zakresie prędkości
- Kompaktowy rozmiar
Silniki PMS są specjalnie zaprojektowane do maszyn i urządzeń zasilanych bateryjnie:
– Zasilanie 24V do 96V
– moc znamionowa od 400 W do 50 kW (∆t = 105°C)
– znamionowy moment obrotowy od 1,5 do 100 Nm (∆t = 105°C)
– szczytowy moment obrotowy od 17 do 350 N.m
– prędkość od 500 do 5000 obr.
– do 5-krotności szczytowego momentu obrotowego
– Kompaktowy rozmiar w połączeniu z wysoką wydajnością
– Dłuższa żywotność baterii na cykl pracy
– Brak elementów ciernych
Silniki PMS to bezszczotkowe silniki synchroniczne ze stałymi magnesami ziem rzadkich na wirniku.
Główną zaletą silników PMS jest stały moment obrotowy nawet przy bardzo niskich prędkościach. W związku z tym dostarczane regulatory dostarczają wystarczającą, ale niewielką ilość prądu, aby osiągnąć pożądany moment obrotowy, co skutkuje zmniejszonym zużyciem baterii. Seria BL silników PMS została opracowana w celu spełnienia wymagań klientów w zakresie poprawy wydajności silnika i osiągnięcia wysokiego momentu obrotowego, nawet gdy silnik pracuje z niską prędkością. Funkcja ta jest osiągana poprzez synchronizację wirnika za pomocą enkodera. Następnie sterownik reguluje za pomocą informacji zwrotnych i zapewnia synchronizację między wirnikiem a stojanem.
Głównym powodem stosowania silników PMS jest oszczędność energii akumulatora. Zaletę tę można wykorzystać we wszystkich rodzajach zastosowań (zwiększając cykle pracy i żywotność baterii). Wysoka sprawność wynosząca średnio 93-95 procent.
Jakość komponentów jest głównym parametrem doskonałego silnika:
– Wirniki są wyposażone w magnesy ziem rzadkich od 1,2 Tesli, magnesy ziem rzadkich mają temperaturę znamionową: 180°C, w porównaniu ze standardową temperaturą 110°C ferrytu. Magnesy są specjalnie zaprojektowane dla wirników, a wraz ze specjalnymi żywicami i montażem, wirnik tworzy bardzo zwartą i trwałą jednostkę przy dużych prędkościach i wstrząsach.
– Specjalna laminacja serii BL została zaprojektowana specjalnie dla silników PMS i zwiększa wydajność.
– Miedź na uzwojenia stojana jest klasy H Superior, z odpornością na temperatury do 210°C.
Łożyska i czujniki są produkowane przez najlepszych dostawców, takich jak NSK, NTS i Tamagawa.
Główną korzyści silników PMS:
– w stosunku do silników DC jest wyeliminowanie szczotek, co prowadzi do długiej żywotności i zmniejsza koszty konserwacji
– stały moment obrotowy silników PMS w całym spektrum prędkości
– niski poziom hałasu: 60-70dB w porównaniu do 75-85dB dla silników DC
– Wysoka sprawność do 95%, a w konsekwencji niższe promieniowanie cieplne i zużycie baterii.
Główne różnice między technologiami silników elektrycznych | |||
DC | AC | PMS | |
Stały moment obrotowy | X | ||
Maksymalny stały moment obrotowy | X | ||
Optymalna wydajność | X | XX | |
Wymienne szczotki | X | ||
Niskie koszty utrzymania | X | X | |
Niski poziom hałasu | X | X | |
Redukcja obrotów przy jednoczesnym zwiększeniu momentu obrotowego | X | X | |
Uśpienie | X | ||
Ograniczenie emisji ciepła | X | X |
Do prawidłowego działania naszych silników zalecamy stosowanie naszych sterowników zewnętrznych, które zapewniają kompletny i ujednolicony system od jednego dostawcy.
-Hamulec elektromagnetyczny: na życzenie, silniki PMS mogą być wyposażone w hamulce elektromagnetyczne od 5 do 100 N.m.
– Zabezpieczenie: silniki są zwykle wyposażone w termokontakty NC 140°C. Czujniki temperatury takie jak KTY/130, PT100, NTC i PTC są dostępne na życzenie.
– Czujnik : funkcją czujnika jest wykrywanie położenia kątowego i prędkości wirnika w celu uzyskania najlepszej komutacji elektronicznej przez sterownik. Dostępne są dodatkowe czujniki sin/cos i Halla
– Klasa wibracji (EN 60034-14 IEC 60034-14): wibracje są całkowicie wyeliminowane dzięki precyzyjnemu wyważeniu wirnika, norma DIN ISO 8821 do prędkości znamionowych.
– Silniki PMS są produkowane zgodnie z normą IEC BN B5 / BN B14 56-100, w obudowach aluminiowych lub stalowych. Niestandardowe kołnierze i wały są dostępne na życzenie.
– Silniki PMS są produkowane zgodnie z normami EN 60034, IEC 60034 oraz przepisami ochrony środowiska REACH 81907/2009/CE, RoHS (95/2002/CE + 65/2011/EC).
- Metalrota - katalog produktów
- Katalog Metalrota (en)
- Silniki trakcyjne PMS - katalog (en)
- Silniki trakcyjne PMS - katalog (it)
- Silnik trakcyjny PMS BL B14-100 5-6 kW
- Silnik trakcyjny PMS BL B14-100 5-6 kW + hamulec 20 Nm
- Silnik trakcyjny PMS BL B14-71 1,2 kW
- Silnik trakcyjny PMS BL B14-80 2 kW
- Silnik trakcyjny PMS BL B5-100 5-6 kW
- Silnik trakcyjny PMS BL B5-100 5-6 kW + hamulec 20 Nm
- Silnik trakcyjny PMS BL B5-100 5-6 kW + 32 Nm Hamulec IP65
- Silnik trakcyjny PMS BL B5-71 1,2 kW + hamulec 10 Nm
- Silnik trakcyjny PMS BL B5-80 3-4 kW
- Silnik trakcyjny PMS BL B5-80 3-4 kW + 32 Nm Hamulec IP65
- Silnik trakcyjny PMS BL B5-90 3-4 kW
- Silnik trakcyjny PMS BL B5-90 3-4 kW + 32 Nm Hamulec IP65
- Silnik trakcyjny PMS BL 1001 x MR350FM
- Silnik trakcyjny PMS BL 1006 x MR240FM
- Silnik trakcyjny PMS BL 2003 D106 1,2 kW B5-71 + hamulec IP65
- Silnik trakcyjny PMS BL 2012 D106 x S21 + hamulec IP65
- Silnik trakcyjny PMS BL 2014 D152 5 kW
- Silnik trakcyjny PMS BL 4000 D135 5kW + GR2
- Silnik trakcyjny PMS PM 0068 D135 5 kW B5-90 + hamulec IP 65
- Silnik trakcyjny PMS PM 0175-L D200 20 kW
Silniki trakcyjne Metalrota
Na filmie można zobaczyć praktyczne zastosowanie silników trakcyjnych Metalrota. Tutaj wykorzystano je w elektrycznym wózku widłowym.